Accountant
Accountant
Maes accountantskantoor in
Barendrecht
[Terug naar Barendrecht]




Maes accountantskantoor
Donk 7 /A
2991LE Barendrecht

tel: 0180-645464

Extra informatie

MAES CREËERT UW VOORSPRONG!   
Maes accountantskantoor staat voor een jonge groep (register)accountants, belastingadviseurs en specialisten op het gebied van juridische, bedrijfseconomische en fusie- en overname vraagstukken. Vanuit een Rotterdamse no-nonsense mentaliteit staan zij voor u klaar.  
Maes accountantskantoor medewerkers zijn niet alleen deskundig, maar denken vooruit en spelen steeds in op de meest recente ontwikkelingen. We hebben allen de passie om eigenzinnigheid via vakmanschap om te zetten in rendement voor de klant. 
 
ONS KANTOOR 
 
Wij verlenen onze diensten vanuit een papierarme kantooromgeving; de cliëntendossiers zijn volledig electronisch. wij bieden onze cliënten vele digitale mogelijkheden en werken met de meest geavanceerde automatiseringstoepassingen. Op verzoek van vele cliënten zullen we ook voor de cliënt een elektronisch calamiteitendossier realiseren. Bent u geïnteresseerd in dit dossier, stuur ons dan een email via de website. 
 
STERK IN SAMENWERKING 
 
Voor grensoverschrijdende advisering werken we nauw samen met een internationaal netwerk van accountants, belastingadviseurs en juristen. Nationaal werken wij samen met vele externe deskundigen, zoals notarissen, advocaten, subsidieadviseurs en onroerend goed specialisten. Ook zijn wij aangesloten bij het SRA, wat staat voor "Samenwerkende Registeraccountants & Accountants-Administratieconsulenten".Het SRA is met 370 zelfstandige accountantskantoren de grootste nationale accountantsorganisatie van Nederland. Al onze belastingadviseurs zijn aangesloten bij de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs (NOB) en vallen uit dien hoofde onder het tuchtrecht van deze orde. Onze juristen dienen zich bij de uitoefening van hun functie te houden aan het Reglement Beroepsuitoefening van de Nederlandse Vereniging van Ondernemingsrechtadviseurs (NEVOA). 
 
WIJ GELOVEN IN... 
 
Kwaliteit, flexibiliteit en maatwerk is waar wij voor staan. Dit maakt ons tot een sterke partner voor onze cliënten. Wij staan naast hen, denken mee en ontwikkelen creatieve ideeën en oplossingen, met direct zichtbare positieve resultaten. Daarnaast worden onze persoonlijke aandacht en de korte communicatielijnen door onze cliënten zeer gewaardeerd. Kortom: "geen woorden maar daden". 
 
ONZE CLIËNTEN 
 
De medewerkers van Maes accountantskantoor hebben vele jaren ervaring in de advisering van zowel familiebedrijven, midden-en kleinbedrijven, directeuren groot aandeelhouders, vermogende particulieren als non-profit instellingen. 
 
ONDERNEMINGSHUISCONCEPT 
 
Dit is een door Maes ontwikkelt concept. 
 
De ondernemer heeft hierbij één aanspreekpunt bij Maes accountantskantoor, zijn persoonlijk adviseur, waar hij terecht kan met al zijn ondernemersvragen. Waar nodig roept de adviseur de hulp in van terzake kundige specialisten. 
Want "onder hetzelfde dak" zijn verschillende disciplines gevestigd; allen gespecialiseerd in het adviseren van MKB-ondernemingen. Dit zijn belastingadviseurs, een civiel jurist, automatiseringsspecialisten, accountants, pensioendeskundigen, financiëringsspecialisten, fusie- en overnameadviseurs en een notaris. 
 
SPECIALISTEN ONDER 1 DAK 
 
Met al uw ondernemersvragen bent u bij Maes aan het juiste adres. Want onder één dak heeft Maes specialisten op vele werkterreinen. Wilt u direct contact met ons opnemen om te ontdekken wat wij voor u kunnen betekenen? Klik dan hier. Wij nodigen u graag uit voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. 
 
MAES EN MVO 
 
Veel bedrijven zijn zich bewust van de noodzaak om maatschappelijk verantwoord te ondernemen (MVO). Ook Maes neemt haar verantwoordelijkheid als het gaat om de effecten van haar bedrijfsactiviteiten op de omgeving, mens, bedrijf en maatschappij. Duurzaam ondernemen zal tenslotte winst opleveren voor iedereen. 
 
OMGEVING & MILIEU  
 
Door haar digitale mogelijkheden verleent Maes haar diensten vanuit een papierarme kantooromgeving en is er sprake van een beperkt papierverbruik. Ook het raadplegen van de klantenportal heeft een beperking van het papierverbruik en reisbeweging tot gevolg. Klanten kunnen op afstand de belastingaangifte regelen, klantendossiers raadplegen en de facturen elektronisch ontvangen. Het papier dat wel wordt verbruikt, wordt apart verzameld en vervolgens gerecycled. 
 
Bij het inkoopbeleid van Maes wordt rekening gehouden met het milieu zoals bijvoorbeeld de inkoop van kantoorartikelen (groen papier) en kantoormachines (kopieermachine; geen schadelijke toners en een minimale uitstoot van CO2). Het gebruik van energiezuinige lease-auto's wordt via aantrekkelijke voorwaarden voor de medewerkers gestimuleerd. Dit helpt het milieu beperkt te belasten. 
 
MENS 
 
Maes werkt als een team, waarbij er wordt gestreefd naar laagdrempeligheid tussen medewerkers en directie. Mogelijkheden worden geboden voor stagiaires om werkervaring op te doen en het personeel wordt gestimuleerd om opleidingen te blijven volgen en zichzelf op deze manier te blijven ontwikkelen. 
 
Met een bedrijfsfitnessprogramma en mogelijkheden tot het Nieuwe Werken wordt een prettige en flexibele werkomgeving gecreëerd. 
 
BEDRIJF 
 
Maes streeft er naar zo transparant, duurzaam en integer mogelijk te handelen en heeft deze normen en waarden dan ook hoog in het vaandel staan. 
 
Door kwaliteitscontroles via de SRA en de doorlopende toetsing wordt de kwaliteit gewaarborgd. Dit kwaliteitssysteem is dermate dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de Belastingdienst het erkennen, er op vertrouwen en bouwen. Maes bezit de AFM vergunning en heeft in 2010 het convenant Horizontaal Toezicht met de Belastingdienst gesloten. Dit geeft aan dat Maes aan de strenge eisen op het gebied van kwaliteit, transparantie en integriteit voldoet.  
 
MAATSCHAPPIJ 
 
Voor Maes accountantskantoor is het tevens belangrijk haar steentje bij te dragen aan de maatschappij, bijvoorbeeld door via de Kamer van Koophandel mee te werken aan het startersspreekuur. Dit houdt in dat startende ondernemers voor specifieke vragen een afspraak kunnen maken via de KvK. De gespreksonderwerpen kunnen bijvoorbeeld zijn; het ondernemingsplan, vergunningen, subsidiemogelijkheden, belastingen enzovoorts. Door het geven van advies hoopt Maes de startende ondernemers op weg te helpen.  
 
Ter gelegenheid van het afscheid van René de Vries als aandeelhouder van Maes heeft hij aan clienten gevraagd om, in plaats van een afscheidskado, een donatie te geven aan het Blindeninstituut in Zuid-Afrika. Ook Maes heeft hieraan bijgedragen. Inmiddels is er een cheque overhandigd aan een vertegenwoordigster van het instituut. Wilt u meer weten over het blindeninstituut, dan kunt u een kijkje nemen op de website van het "Institute for the Blind". 
 
Ook onze medewerkers zijn maatschappelijk betrokken. Eind augustus 2011 hebben een aantal medewerkers deelgenomen aan de "Tour for Life", georganiseerd door Artsen zonder Grenzen. Hun team, Luctor et Emergo, wordt mede door Maes gesponsord. Zie hiervoor ook onze nieuwsrubriek op de website.

Specialiteit
  • fiscaal 
  • accountancy 
  • juridisch 
  • automatisering 
  • pensioenen 
  • salarissen 
  • subsidies