Accountant
Accountant
Accountantskantoor Mateboer Meester & Kuiper in
Kampen
[Terug naar Kampen]




Accountantskantoor Mateboer Meester & Kuiper
Meeuwenweg 15
8261VZ Kampen

tel: 038-3317622

Extra informatie

Accountantskantoor Mateboer Meester & Kuiperper   
Accountantskantoor Mateboer Meester & Kuiperper is intussen het grootste nog zelfstandig opererende accountantskantoor van Kampen en bestaat al 40 jaren. Wij staan voor een professionele en deskundige financiële dienstverlening. 
 
Ons kantoor bestaat uit een enthousiast en hecht team van circa 18 medewekers. Accountantskantoor Mateboer Meester & Kuiperper is een maatschap waarvan de heer J. (Jan) Kollen FB en de heer W. (Willem) van den Berg AA de maatschapsleden zijn. 
 
Ons team met de diverse specialismen zijn te vinden op de pagina medewerkers. 
 
Ons aanbod van dienstverlening zal niet onderscheidend zijn ten opzichte van anderen, wel onze aanpak! 
 
Accountancy 
 
Ons kantoor is thuis in alle uiteenlopende werkzaamheden die onder de term Accountancy vallen. 
 
U moet hierbij denken aan het samenstellen van de jaarrekening van uw onderneming, controlewerkzaamheden, maar ook aan het opstellen van financieringsaanvragen, uitvoeren van due diligence onderzoeken, herstructurering van uw organisatie en allerlei andere werkzaamheden die samenhangen met onze kennis en ervaring op het gebied van ondernemingen en wetgeving. 
 
Ook kunt u ons benaderen voor vragen met betrekking tot uw (financiële) administratie.  
 
Belastingadvies 
 
In het verlengde van een aantal werkzaamheden van onze afdeling Accountancy liggen een aantal fiscale adviezen. 
 
De aangifte vennootschapsbelasting volgt meestal op onze samenstelwerkzaamheden voor de jaarrekening van uw onderneming. Ook de winstaangifte, als onderdeel van de aangifte Inkomstenbelasting/Premies Volksverzekeringen, is een logisch vervolg op onze werkzaamheden. 
 
Uiteraard zullen wij veelal naar aanleiding van het verwerken danwel beoordelen van uw financiële administratie zorgdragen voor uw periodieke aangifte omzetbelasting. 
 
Maar deze aangifte kunnen wij ook incidenteel, bij calamiteiten, vakantie, op uw verzoek voor uw verzorgen. Ook doen veel ondernemers met name voor de laatste aangifte van een boekjaar een beroep op ons, wegens de problematiek rondom btw privé-gebruik (zoals auto, goederen, telefoon) en BUA. Als u hierover vragen heeft, bent u bij ons altijd aan het juiste adres! 
 
Maar ook de particulier zonder onderneming kan met zijn aangiften Inkomstenbelasting/premies volksverzekeringen bij ons terecht. Want heeft u zelf wel al uw aftrekposten in beeld? En kiest u wel voor een optimale verdeling van uw vrij te verdelen inkomensbestanddelen, waaronder het saldo van de inkomsten uit eigen woning en de posten van de persoonsgebonden aftrek? 
 
Verder kunnen wij u ook van dienst zijn met aangiften schenkingsrecht en successierecht, aangiften dividendbelasting danwel uw andere aangiften. U mag uw vragen op dit gebied altijd aan ons voorleggen. 
 
Loonadministratie 
 
Het uitbesteden van de loonadministratie aan Mateboer, Meester & Kuiper kan u op allerlei manieren voordelen opleveren. 
 
De loonverwerking is een complex en precies werk. Bij fouten treft het uw werknemer in zijn/haar portemonnee of moet u als werkgever flink nabetalen. En komt het loon niet op tijd, dan kan er onrust ontstaan. Daarnaast verandert de wet- en regelgeving op het gebied van loonheffing en sociale verzekeringen voortdurend. 
 
Bij onze specialisten is uw loonadministratie in deskundige en vertrouwde handen. Wij leveren de complete loonoutput aan (loonstroken, loonjournaalposten, loonaangiften, jaaropgaven) en onderhouden het contact hierover met bijvoorbeeld de Belastingdienst, pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. U kunt ervan op aan dat alle lonen accuraat, efficiënt, tijdig en met de grootste zorg verwerkt wordt. De uitwisseling van mutaties en de verwerking kan via fax, post, e-mail of telefoon gebeuren. 
 
De loonadministratie is echter maar één onderdeel waarmee u te maken krijgt als het gaat om uw personeel. Denk bijvoorbeeld ook aan het pakket aan arbeidsvoorwaarden en de wettelijke en fiscale aspecten daarvan, aan pensioen, ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, leaseregelingen. Van opleiding en loopbaanhistorie tot functionering, beoordeling, keuring en informatie over leasecontracten, welke bedrijfsmiddelen in gebruik zijn, beoordelingsformulieren, de duur van het arbeidscontract, eventuele partner- en kindgegevens, u wilt alles gedetailleerd vastleggen. Hoe administreert u dat? 
 
Wij kunnen al deze zaken van u overnemen en u adviseren over hoe u bijvoorbeeld een uitgebalanceerd arbeidsvoorwaardenpakket samenstelt, waarmee u uw werknemers, maar ook u zelf niets tekortdoet.